niedziela, 14 maja 2017

List do Galacjan 2.2. - Śmierć prawa żydowskiego

Ale kiedy Piotr przyszedł do Antiochii, wypowiedziałem mu się prosto w twarz, bo też i na to zasłużył: zanim przyszli ludzie od Jakuba, jadł on razem z tymi pochodzącymi z pogan/nieobrzezanych, ale kiedy tamci przyszli, powstrzymał się i wycofał, z obawy przed obrzezanymi. W ten sam dwulicowy sposób zachowali się inni Judejczycy, tak że i Barnaba dał się w ten sposób wprowadzić do tej obłudy. Kiedy więc zobaczyłem, że nie kroczą oni zgodnie z prawdą ewangelii, powiedziałem przy wszystkich do Piotra: "Jeśli ty, co jesteś Judejczykiem/Żydem, żyjesz według sposobu życia tych pochodzących od pogan, a nie na sposób judejski/żydowski, to dlaczego chcesz, żeby ci od pogan koniecznie żyli według sposobu od Żydów?" My jesteśmy Żydami z urodzenia, a nie grzesznikami pochodzenia pogańskiego.

Wiemy jednak, że żaden człowiek nie będzie uznany przed Bogiem za sprawiedliwego ze względu na czyny wymagane przez Prawo [żydowskie], a przez wiarę w Jezusa Chrystusa. Dlatego i my uwierzyliśmy w Pomazańca Jezusa, tak żebyśmy byli uznani za sprawiedliwych ze względu na wiarę w Chrystusa, a nie na czyny zgodne z Prawem, bo nikt z ludzi nie będzie usprawiedliwiony ze względu na wypełnianie Prawa. Jeśliby jednak, szukając sprawiedliwości w Chrystusie, my sami [w domyśle - Judejczycy, Żydzi] okazalibyśmy się grzesznikami, to czy Pomazaniec nie stał się sługą grzechu? Absolutnie nie! Ponieważ jeśli buduję na nowo to, co właśnie zburzyłem, wtedy samego siebie ukazuję jako przestępcę. Przy śmierci prawa umieram dla prawa, tak więc mogę żyć dla Boga. Jestem ukrzyżowany razem z Chrystusem, nie żyję dłużej sam z siebie, ale to Chrystus żyje we mnie. To życie, które przeżywam teraz jako człowiek z krwi i ciała, przeżywam w wierze w Syna Boga, który pokochał mnie i oddał samego siebie za mnie. Ja nie odrzucam łaski Boga, ponieważ jeśli moglibyśmy osiągnąć sprawiedliwość z powodu Prawa, to wtedy Chrystus umarł na próżno.

na podstawie: Gal. 2,11-21

[dalej - DUCH DZIĘKI WIERZE]
[wcześniej - PAWEŁ W JEROZOLIMIE]
[do początku]

komentarz do tego fragmentu:
[ŚMIERĆ PRAWA ŻYDOWSKIEGO I NOWE ŻYCIE W JEZUSIE]







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz