niedziela, 11 stycznia 2015

Ps. 51 - Stwórz we mnie serce czyste

(po wizycie proroka Natana
odnośnie sprawy z Batszebą)

zlituj się nade mną, Boże
według Twojej dobroci
wymaż moje występki
obmyj mnie z mojego przewinienia
oczyść z występku niezgodnego z moim własnym przekonaniem*
bo przyznaję się do mojego życia niezgodnego z prawem
a moje występki/mój grzech wciąż mnie prześladuje
przeciwko Tobie był także mój występek
i dopuściłem się czegoś złego w Twoich oczach
więc cokolwiek w wyroku zasądzisz - sprawiedliwy będziesz
i czysty/klarowny w swoim osądzie

ja sam urodziłem się z przewinienia
i moja matka urodziła mnie w nieciekawej sytuacji
ale Ty doceniasz szczere serce
i tajników mądrości mnie nauczasz

pokrop mnie lebiodką syryjską**, a będę jak oczyszczony
obmyj mnie, a będę bielszy niż śnieg
daj mi usłyszeć coś radosnego
daj pocieszyć kości, które skruszyłeś

odwróć twarz Twoją od moich występków
i wymaż wszystko, czego jestem winny!
stwórz we mnie serce czyste
i ducha właściwego odnów w mej piersi
nie odrzucaj mnie sprzed Twojego oblicza
i nie odbieraj Ducha Twojego Świętego
przywróć mi zdolność cieszenia się Twoim zbawieniem
i pokrzep mnie swoim duchem gorliwym
przestępującym prawo będę wtedy pokazywał drogi Twoje
i nakłonię grzeszących, aby powrócili do Ciebie

ocal mnie od winy za przelaną krew
o Boże mój, mój Wybawco
a język mój będzie głosił o Twojej sprawiedliwości
Panie, otwórz wargi moje 
i niech one wygłoszą same dobrze rzeczy na Twój temat
bo nie chcesz żadnych ofiar
ani stawianych świeczek czy czegoś w tym stylu
ale jako ofiarę chciałbyś duszę skruszoną
serce skruszone i strapione
którymi nie wzgardzisz

totalna parafraza, dostosowana nieco do współczesnego rozumienia języka, na podstawie Ps. 51, z pominięciem dwóch ostatnich wersetów, nawiązujących typowo do narodu izraelskiego

* - oryginalnie: z grzechu; z innego miejsca w Biblii wynika że grzech to "cokolwiek niezgodnego z przekonaniem"
** - oryginalnie: hizopem, więcej o tym w artykule tutaj: HIZOP W BIBLII

[inne Psalmy]





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz