wtorek, 4 marca 2014

Psalm 42 - Tęsknię do Boga

Jak jeleń tęskni do wód strumieni, 
tak dusza moja tęskni do Ciebie, Boże! 
Dusza moja pragnie Boga, Boga żywego:  
kiedyż więc przyjdę i ujrzę oblicze Boże? 
Łzy moje są mi pokarmem we dnie i w nocy, 
gdy co dnia mnie pytają: "Gdzież jest twój Bóg?" 
Wspominam to z wielkim rozrzewnieniem,
jak wraz z innymi szedłem do Domu Bożego 
wśród głosów radości i chwały,
pośród świątecznego zgiełku.
Czemu rozpaczasz, duszo moja, 
i czemu drżysz we mnie?
Miej ufność w Bogu, 
gdyż jeszcze będę Mu dziękował 
za zbawienie mojej osoby.
Zgnębiona jest we mnie dusza moja, 
Panie mój, więc wspominam Cię.
Przepaść przyzywa przepaść, 
wśród szumu Twoich wodospadów.
Wszystkie Twe nawałnice i fale 
przewaliły się nade mną. 
Jednak za dnia Wiekuisty zsyłał swoją łaskę,
a w nocy śpiewam mu pieśń, 
modlitwa do Pana mego życia. 
Wołam do Boga, Opoki mojej: 
"Czemuś o mnie zapomniał? 
Dlaczego muszę żyć w utrapieniu, 
uciskany przez nieprzyjaciela?"
Niby łamanie kości odczuwam obelgi mych ciemięzców, 
gdyż co dzień do mnie mówią: 
"Gdzież jest twój Bóg?" 
Czemu rozpaczasz, duszo moja, 
i czemu drżysz we mnie?
Miej ufność w Bogu, 
gdyż jeszcze będę Mu dziękował 
za zbawienie mojej osoby.

miks tłumaczeń: BP, BT, BW, BGU, NBG





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz