wtorek, 18 lutego 2014

Psalm 40 - Sławić Boga

Z tęsknotą czekałem na Pana,
schylił się nade mną 
i wysłuchał mego wołania. 

Wydźwignął mnie z przepastnego dołu i z błota grząskiego,
postawił moje stopy na skale i umocnił moje kroki, 
i włożył w usta moje pieśń nową - hymn ku czci Boga naszego.
Wielu to ujrzy i ulęknie się, i zaufają Bogu. 

Błogosławiony człowiek, 
który w Panu pokłada nadzieję swoją,
a nie przyłącza się do pysznych 
ani tych, którzy drogą kłamstwa podążają.

Wiele cudów uczyniłeś Panie, Boże mój, 
a w zamierzeniach Twoich względem nas nie ma równego Tobie;
i gdybym chciał je wyrazić i opowiedzieć,
będzie ich więcej, niż zdołałbym zliczyć. 
Ofiary i daru nie chciałeś, lecz otworzyłeś mi uszy,
nie żądasz całopalenia ani ofiary za grzech.

Wtedy powiedziałem: Oto przychodzę,
w zwoju księgi napisano o mnie:
Pełnić Twą wolę, Boże mój, to moje pragnienie,
a prawo Twoje noszę głęboko w mym sercu.

Sławiłem Twoją sprawiedliwość przed wielkim zgromadzeniem,
nie powściągałem swoich ust - Ty wiesz o tym, Panie. 
Sprawiedliwości Twojej nie kryłem w głębi serca,
głosiłem o wierności Twojej i pomocy, 
nie taiłem Twego miłosierdzia i prawdy.

Toteż Ty, Panie, wstrzymuj wobec mnie Twojego miłosierdzia,
miłosierdzie i wierność Twoja niechaj zawsze mnie strzegą!
Otoczyły mnie bowiem nieszczęścia, których nie sposób zliczyć,
dosięgły mnie winy moje, których nawet przejrzeć nie zdołam
- więcej ich niż włosów na mojej głowie,
więc odstąpiła ode mnie otucha. 

Zechciej mnie, Panie, ocalić,
pośpiesz mi z pomocą!

Niech się zawstydzą i będą zawiedzeni wszyscy, 
którzy czyhają, aby zatracić moją duszę;
niech cofną się zawstydzeni ci,
którzy radują się z mojego nieszczęścia!

Ale niech rozradują się i rozweselą w Tobie wszyscy,
którzy Cię szukają i miłują zbawienie Twoje,
niech ci, co wyczekują Twej zbawczej pomocy,
mówią: Wielki jest Pan!

Ja natomiast jestem ubogi i nędzny,
ale Pan ma pieczę nade mną;
Tyś ostoją moją i wybawieniem,
Boże mój - nie zwlekaj!

miks tłumaczeń + lekka parafraza

[inne Psalmy]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz