niedziela, 5 stycznia 2014

Psalm 31 - Zmarnowany człowiek

W Tobie, Panie, nadzieję mam,
niech nigdy nie doznam zawodu!
Przez sprawiedliwość swoją wybaw mnie! 

Nakłoń ku mnie swe ucho,
czym prędzej mnie ocal,
bądź dla mnie skałą niezdobytą 
i twierdzą warowną dla mego ocalenia, 
boś Ty skałą moją i twierdzą moją,
dla Imienia Twego będziesz mnie prowadził 
i będziesz mną kierował; 
uwolnisz mnie z sideł, które na mnie zastawili, 
boś Ty jest moją ucieczką. 
W ręce Twoje powierzam ducha mego,
odkupiłeś mnie, Panie, Boże prawdziwy!

Będę się radował i weselił w miłosierdziu Twoim,
boś wejrzał na moją niedolę, poznałeś utrapienia mej duszy.

Zmiłuj się nade mną, Panie, bo jestem w ucisku,
wywiędła od żałości twarz moja,
a także dusza moja i ciało moje.
W udręce niszczeje moje życie, 
a lata moje schodzą na wzdychaniu;
siła moja osłabła od zgryzot,
a kości moje usychają. 

Stałem się pośmiewiskiem 
dla wszystkich nieprzyjaciół moich,
przedmiotem odrazy dla moich sąsiadów 
i postrachem dla bliskich,
kto mnie ujrzy na ulicy - ucieka ode mnie.
Wypadłem z pamięci jak umarły,
stałem się jak sprzęt wyrzucony.
Nasłucham się uszczypliwości od wielu
- zgroza ze wszystkich stron! -
gdy wspólnie zmawiają się przeciw mnie
i knują, jakby mnie życia pozbawić.

Ale ja w tobie mam nadzieję, Panie! 
Rzekłem: Tyś jest Bogiem moim.
W twoim ręku są losy moje,
wyzwól mnie z rąk moich wrogów 
i od tych, którzy mnie prześladują. 
Niech zajaśnieje Twoje oblicze nad Twym sługą,
wybaw mnie w Twoim miłosierdziu. 

Panie! Niech nie doznam wstydu dlatego, że Ciebie wzywałem,
niech się zawstydzą niegodziwi i zamilkną w grobie.
Niech zaniemówią wargi kłamliwe, co pełne pychy i pogardy, 
zuchwale przymawiają sprawiedliwemu.

Jak wielka jest dobroć twoja, którą zachowałeś dla tych, 
którzy żyją w bojaźni dla Ciebie, i okazujesz tym, 
co w Tobie szukają ucieczki.
Ty ich chronisz pod osłoną swego oblicza przed knowaniami ludzi, 
ukrywasz ich [niby] w namiocie przed kłótliwymi językami. 

Błogosławiony Pan, 
gdyż w przedziwny sposób okazał mi swe miłosierdzie 
[chroniąc mnie] w grodzie warownym. 
A ja myślałem już w rozterce: 
"Zostałem odtrącony sprzed Twych oczu"; 
Tyś jednak wysłuchał głosu mych błagań, 
gdy wołałem do Ciebie. 

Miłujcie Pana wszyscy Jego czciciele! 
bo Pan wiernych strzeże,
lecz temu, kto pychą grzeszy, 
oddaje sowicie.
Nabierzcie otuchy 
i umocnijcie swe serca, 
wy wszyscy, 
którzy macie nadzieję w Panu!

Ps. 31, fragmenty, miejscami lekka parafraza
miks tłumaczeń: BG, BT, BW, BGU, BP

[inne Psalmy]




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz