piątek, 17 stycznia 2014

Opowieść Janka, cz. 15.1.

- Ja jestem tym prawdziwym drzewkiem winogronowym, a mój Ojciec jest jego hodowcą. Każdą gałązkę na mnie, która nie przynosi owoców, wyrzuca On precz, a każdą, która przynosi owoce, oczyszcza, żeby przynosiła jeszcze więcej. Wy wszyscy jesteście czyści ze względu na to wszystko, co wam powiedziałem. Zostańcie złączeni ze mną, a ja zostanę z wami. I tak, jak gałąź nie może przynieść owoców sama z siebie, ale tylko wtedy, gdy osadzona jest na drzewku, tak też wy nie możecie zaowocować, jeśli nie będziecie ze mną złączeni. Ja jestem drzewkiem, wy jesteście gałązkami. Ten, kto pozostaje we mnie, a ja w nim, przynosi wiele owoców. Ale beze mnie nie możecie zrobić nic. Ten, kto nie zostaje we mnie, będzie wyrzucony jak ta gałązka - i zwiędnie. A te gałęzie będą zebrane razem i usunięte, spalone w ogniu. Jeśli pozostaniecie we mnie, a wydźwięk moich słów będzie trwał w was - wtedy proście, o co chcecie, a to otrzymacie, bo przez to mój Ojciec będzie uczczony, a wy przyniesiecie dużo owocu i staniecie się moimi uczniami.

- Tak, jak Ojciec mnie kocha, kocham i ja was. Bądźcie w mojej miłości! Jeśli będziecie się trzymać moich przykazań/poleceń, będziecie trwać ze mną w miłości, tak samo jak ja trzymam się poleceń mojego Ojca i trwam z Nim w miłości. Powiedziałem to do was po to, żeby moja radość mogła być w was, a wasza radość żeby mogła być zupełna. A to jest moje przykazanie/polecenie: kochajcie się nawzajem tak, jak ja was kocham. Nikt nie posiada większej miłości niż ten, kto oddaje swoje życie za swoich przyjaciół. Wy jesteście moimi przyjaciółmi, jeśli będziecie robić to, co wam polecam robić. Nie nazywam was dłużej "sługami", bo sługa nie wie, co robi jego pan. Nazywam was przyjaciółmi, bo dałem wam poznać wszystko, co usłyszałem od mojego Ojca. To nie wy wybraliście mnie, ale to ja wybrałem was - i powiedziałem wam, żebyście poszli i przynosili owoce, i żeby wasz owoc trwał. Wtedy Ojciec da wam wszystko, o co będziecie prosić w moim imieniu. To jest więc moje polecenie: kochajcie się wzajemnie!

na podstawie: Jan 15,1-17

[dalej]
[do początku]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz